به کینگ آی تی خوش آمدید

به کینگ آی تی خوش آمدید :


کینگ آی تی یک جامعه کاربری مجازی با محوریت موضوعات مرتبط با فناوری اطلاعات، نرم افزار، سخت افزار و سایر موضوعات مرتبط با این حوزه است و هدف اصلی آن اشتراک گزاری اطلاعات و آشنایی بیشتر فارسی ‌زبانان با مقولات فوق و افزایش سطح علمی و فنی کاربران فارسی زبان می‌باشد.


تولید محتوا در کینگ آی تی در قالب پرسش و پاسخ شکل میگیرد و اگر نیاز به طرح مطلبی به جز پرسش و پاسخ باشد در قالب یک نوشته ویکی منتشر می شود.


لطفا قبل از شروع فعالیت در این سامانه قوانین فعالیت در آن را مطالعه کنید.


هم چنین جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون نحوه عملکرد کینگ آی تی می توانید قسمت درباره کینگ آی تی و راهنمای فعالیت در آن را مطالعه فرمایید.


آمار کینگ آی تی تاکنون :

9,945 پرسش

10,468 پاسخ

14,575 نظر

13,983 کاربر


  1. 175531 امتیاز
  2. 136781 امتیاز
  3. 72471 امتیاز
  4. 66751 امتیاز



kingit.ir wifi آموزش آموزش برنامه نویسی آموزش تنظیمات مودم آموزش شبکه آموزش وردپرس آموزش ویندوز هشت آنتی ویروس آپدیت آپدیت آنتی ویروس ارور انتخاب sdcard به عنوان به محل پیش فرض نصب برنامه ها در اندروید اندروید اینترنت بازی برنامه نویسی تبلت ترفند های اندروید ترفند های ورد ترفند های ویندوز هشت حل مشکل شناخته نشدن حافظه ی فلش در ویندوز حل مشکلات مربوط به وای فای حل مشکلات کامپیوتری دانلود درایو راهنمای خرید گوشی راهنمایی رفع مشکل رفع مشکلات کامپیوتری ریکاوری سایت سخت افزار سوال فایرفاکس فلش فناوری اطلاعات لپ تاپ لپتاپ مدیریت گوشی اندرویدی در کامپیوتر مرورگر مشکل مشکل در اجرا بازی ها مشکل در بازی کردن مشکل در فرمت فلش مموری مشکل در وصل شدن به وایرلس مشکلات هارد اکسترنال مشکلات گوشی معرفی نرم افزار موبایل مودم مودم وایرلس نرم افزار نصب برنامه در اندروید نصب ویندوز نصب ویندوز7 نظرسنجی هارد هارد اکسترنال وای فای وبلاگ وردپرس وصل شدن به وای فای ویروس ویندوز ویندوز 10 ویندوز 7 ویندوز 8.1 ویندوز7 پرسش پرسش و پاسخ پرسش و پاسخ آفیس پرسش و پاسخ آنتی ویروس پرسش و پاسخ آنلاین پرسش و پاسخ آنلاین کامپیوتری پرسش و پاسخ آی تی پرسش و پاسخ اندروید پرسش و پاسخ اینترنت پرسش و پاسخ برنامه نویسی پرسش و پاسخ رایانه پرسش و پاسخ سخت افزار پرسش و پاسخ شبکه پرسش و پاسخ فناوری اطلاعات پرسش و پاسخ فیس بوک پرسش و پاسخ لپ تاپ پرسش و پاسخ موبایل پرسش و پاسخ نرم افزار پرسش و پاسخ ورد پرسش و پاسخ ویندوز پرسش و پاسخ ویندوز هشت پرسش و پاسخ کامپیوتر پرسش و پاسخ کامپیوتری پرسش و پاسخ کینگ آی تی کارت گرافیک کامپیوتر کروم کمک کینگ آی تی گرافیک گوشی


آخرین مدال های دریافتی :

پرسش مشهور
دریافت شده توسط mohsensd1373
پرسش محبوب
دریافت شده توسط KING BENYAMIN
پرسش محبوب
دریافت شده توسط shani.hossein
پرسش محبوب
دریافت شده توسط ta_hossein
پرسش مشهور
دریافت شده توسط shani.hossein
پرسش مناسب
دریافت شده توسط deadlove0618
پرسش قابل توجه
دریافت شده توسط آیتی لاو
پرسش محبوب
دریافت شده توسط danielmemati_98
پرسش محبوب
دریافت شده توسط alidunphy
پرسش محبوب
دریافت شده توسط nastaran

آشنایی با برخی از اصطلاحات رایج در سرويس های ADSL

3 می پسندم 0 نمی پسندم
نوشته ویکی
  • نوشته ویکی

اين مطلب قصد داريم شما را با برخي اصطلاحات رايج در زمينه سرويس های ADSL و راهکار هایی مفید در این زمینه آشنا کنیم.


  • خط شما رانژه شد

پس از درخواست شما جهت راه‌اندازي سرويس اينترنت، شرکت مربوطه تقاضاي شما را به مرکز مخابرات منطقه ارسال مي‌کند. پس از اين مرحله لازم است تا خط تلفن شما قابليت تبادل صدا و داده در يک زمان را پيدا کند. بنابراين مخابرات با فعال کردن اين سرويس، اصطلاحا خط شما را رانژه خواهد کرد. در مرحله بعد کلمه و رمز عبور سرويس شما توسط شرکت مربوطه تعيين و به شما اعلام مي‌گردد.


  • چراغ اينترنت خاموش است

هرگاه در دريافت و ارسال اطلاعات با مشکل مواجه شديد به چراغ اينترنت مودم نگاهي بيندازيد. خاموش بودن و يا قطع و وصل مداوم چراغ مربوط به اينترنت نشان دهنده اين است که در خطوط ارتباطي مشکلاتي وجود دارد. در اين حالت بهتر است با مرکز پشتيباني سرويس‌دهنده خود تماس بگيريد. معمولا اين شرايط زماني پيش مي‌آيد که در مرکز مخابرات منطقه شما مشکل به وجود آمده باشد. بنابراين پشتيباني به شما اعلام خواهد کرد که چه مدت براي حل اين مشکل زمان لازم است.


در حالتي ديگر ممکن است اکانت مربوط به شما در سيستم سرويس‌دهنده اشغال باشد. گاهي پيش مي‌آيد که با وجود خاموش شدن رايانه شما و يا قطع کردن اختياري سرويس اينترنت، اکانت مربوط به شما در شبکه سرويس‌دهنده فعال باقي بماند. در اين شرايط هر چقدر شما براي برقراري ارتباط مجدد تلاش کنيد موفق نخواهيد شد. تنها راه چاره اين است که اکانت شما توسط پشتيباني غيرفعال شده و مجدد فعال گردد که اين کار با يک تماس امکان‌پذير است.


در سال‌هاي پيش ايمن نبودن اين شبکه‌ها مشکل بزرگي بود که به کاربران امکان مي‌داد تا با داشتن کلمه عبور سرويس اينترنت ساير کاربران، از حجم دانلود آن‌ها در مکاني ديگر و از روي خط تلفني ديگر استفاده کنند. در اين حالت نيز کاربر اصلي نمي‌توانست به اينترنت متصل شود زيرا اکانت او توسط فرد ديگري قابل استفاده بود. اما خوشبختانه در حال حاضر هر کاربر تنها مي‌تواند از روي خط تلفن خود به شبکه متصل شود.


يک حالت ديگر که ممکن است براي شما پيش بيايد اين است که چراغ ADSL مودم روشن و چراغ اينترنت آن خاموش بود. در اين حالت ممکن است ميزان حجم دانلود شما تمام شده باشد. بايد بدانيد که به ازاي هر سرويسي که شما انتخاب مي‌کنيد حجم دانلود و آپلود معيني در اختيار شما قرار مي‌گيرد. به عنوان مثال اگر براي سرويس اينترنت 3 ماهه 9 گيگابايت حجم تبادل اطلاعات را انتخاب کرده باشيد، در صورت تمام شدن زودتر از موعد اين حجم، چراغ اينترنت مودم شما خاموش خواهد شد. البته به اين نکته نيز توجه کنيد که پس از 3 ماه، حجم باقي مانده از 9 گيگابايت شما نيز صفر خواهد شد. بنابراين لازم است تا مديريت دقيقي روي حجم استفاده خود داشته باشيد.


  • دريافت و ارسال انجام نمي‌شود

گاهي اوقات پيش مي‌آيد که با وجود روشن بودن چراغ اينترنت مودم، امکان دريافت و يا ارسال اطلاعات وجود ندارد. در اين حالت معمولا خطايي در شبکه وجود دارد که با خاموش کردن مودم برطرف مي‌شود. بنابراين مودم را به مدت 5 دقيقه خاموش کرده و کابل برق آن را نيز جدا کنيد. با راه‌اندازي مجدد، به احتمال زياد مشکل حل خواهد شد.


  • دستورات تحت DOS

يکي از مهم‌ترين و کاربردي‌ترين دستوراتي که در بررسي وضعيت سرويس اينترنت استفاده مي‌شود دستور Ping است. با ورود به پنجره Run و يا فشردن کليد ويندوز به همراه کليد R در صفحه کليد، مي‌توانيد از اين دستور استفاده کنيد. شما مي‌توانيد با تايپ دستور Ping 4.2.2.4 –t و يا Ping 4.2.2.3 –t برقراري ارتباط خود با سرور اصلي ارائه دهنده اينترنت را بررسي کنيد. اگر پس از تايپ اين دستور کليد Enter را بزنيد با سه پيغام رايج مواجه خواهيد شد. پيغام اول که بر صحت برقراري ارتباط شما دلالت دارد عبارتي است که به صورت Reply from 4.2.2.4 به همراه اعداد مربوط به آن نمايش داده مي‌شود. پيغام ديگر General Failure است که نشان‌دهنده عدم برقراري ارتباط شما با مودم است. در صورت مواجه شدن با پيغام Request time out زياد نگران شويد. زيرا اين پيغام مشکلات مربوط به شبکه مخابراتي و سرويس‌دهنده را بيان مي‌کند. اما اگر با پيغام Destination host unreachable رو به رو شديد بهتر است تنظيمات داخلي مودم خود به ‌ويژه کلمه و رمز عبور خود را مجدد بررسي کنيد.

به اشتراک گذاشتن این پرسش در:
    
با به اشتراک گذاری این پرسش کمک کنید تا سریع تر به پاسخ های بهتر برسد.
rexa32
پرسیده شده در دی 7, 1392 توسط rexa32
نوع کاربری: نیمه فعال امتیازهای این کاربر : 251 مدال های این کاربر:3312  

پرسشهای مرتبط

3 می پسندم 0 نمی پسندم
0 پاسخ 371 مشاهده 0 نظر
پرسیده شده در اسفند 16, 1392 توسط karma
نوع کاربری: دانا امتیازهای این کاربر : 10,821 مدال های این کاربر:26116380  
3 می پسندم 0 نمی پسندم
0 پاسخ 205 مشاهده 0 نظر
پرسیده شده در اسفند 16, 1392 توسط karma
نوع کاربری: دانا امتیازهای این کاربر : 10,821 مدال های این کاربر:26116380  
5 می پسندم 0 نمی پسندم
2 پاسخ 3,137 مشاهده 3 نظر
پرسیده شده در دی 18, 1392 توسط moein bornak
نوع کاربری: نیمه فعال امتیازهای این کاربر : 501 مدال های این کاربر:3917  
3 می پسندم 0 نمی پسندم
0 پاسخ 3,007 مشاهده 0 نظر
پرسیده شده در دی 7, 1392 توسط rexa32
نوع کاربری: نیمه فعال امتیازهای این کاربر : 251 مدال های این کاربر:3312  
3 می پسندم 0 نمی پسندم
0 پاسخ 622 مشاهده 0 نظر
پرسیده شده در دی 7, 1392 توسط rexa32
نوع کاربری: نیمه فعال امتیازهای این کاربر : 251 مدال های این کاربر:3312  

دوستان کینگ آی تی :

طراحي حرفه اي سايت بهترين بک گراندها بيا تو ببر دنیای جی کوئری rtl-theme
...